fredag 30. oktober 2009

Nicaragua!

Her er reisefoelget, fra venstre: Pierre, meg, Debb, Ryan, Henrik, Guy og Emil


Bading i en foss i Nicaragua



Jeg har kommet meg ut av det saakalt livsfarlige Honduras, reist gjennom hele Nicaragua og er naa midt i bushen i Costa Rica. Foer jeg reiste inn i Honduras fikk jeg beskjed om at det var opptoyer, gatekamper og massevis av tilfeldige drap rundt om i landet, og at alle turister burde holde seg langt unna.
Men sta som jeg er reiste jeg likevel, og hadde to flotte uker uten problemer (bortsett fra en lommetyv som fikk med seg digitalkameraet jeg har laant av min kjaere far...)

Jeg kom meg over grensen til Nicaragua nesten uten aa betale grensepolitiet noe ekstra, og tok bussen inn til Leon. Byen er omringet av en haug med aktive vulkaner, blant annet en man kan gaa opp og sandboarde ned fra. Det maatte jo testes!

Paa hostelet i Leon moette jeg paa Ryan og Debb fra San Diego. De er paa road trip i mellomamerika med en snasen van de kom over i Guatemala. De inviterte meg med videre sammen med Craig fra England, og Pierre, Henrik og Emil fra Sverige.
Vi kjoerte videre sammen til Granada, der vi tilbragte to dager med aa tusle rundt og se paa markeder, kjenner jeg har faatt min del av det etter et aar i soer-amerika saa var vel ingen innertier.

Chiquemula (bilen) tok oss videre derfra til San Juan del sur, en liten surfelandsby ved Stillehavet. Avslappet stemning, vakre solnedganger, og deilige strender skapte en god atmosfaere de dagene vi tilbrakte her. Dessverre var ikke surfeboelgene saa mye aa skryte av...

Veien gaar videre til Costa Rica med samme reisefoelge, gleder meg til nye opplevelser!

1 kommentar:

  1. så herlige bilder!! sjikelig drømme ferie! håper du hadde en strålende bursdag!

    SvarSlett