torsdag 30. april 2009

Presidentvalg og annet snacks

-Vi er her for de fattige. Vi skal aldri svikte dere!

Søndag ble Raphael Correa gjenvalgt som president i Ecuador, noe som gir håp om en mer stabil politisk situasjon i tiden som kommer. Så får tiden vise om han holder løftene om å bedre levekårene for de hundretusener av fattige her i landet.


Nasjonalidretten her i landet er jo fotball, og her i byen er det laget Barcelona som gjelder. For det observante og fotballinteresserte øye legger man kanskje merke til at logoen og navnet er mistenkelig likt et lag fra Spania...og her er det snakk om rein kopi, for hvorfor bygge opp en egen merkevare når man kan stjele andres?!
Vi var ihvertfall på kamp, og det ble ville tilstander da vi entret tribunene. Både spillere, publikum, videofolk og fotografer ga oss sin fulle oppmerksomhet da 10 staute gringoer ikledd lagets farger ankom :)
Her poseres det sammen med volontør Tuva - flickan fra Bærums Verk som er her og jobber som engelsklærer.




I helgen var jeg i Cuenca, og blant annet innom Ingapirca, Ecuadors lille og ikke så veldig heftige svar på Macchu Picchu. Ikke det største jeg har opplevd, men jeg kunne slå fast at det var mange gamle steiner på samme sted. og det er jo utrolig spennende...


Jeg fikk meg en liten tur på fjellet i helgen og. 4300 meter, en mektig opplevelse! er så smått i gang med å planlegge topptur til Cotopaxi, verdens høyeste aktive vulkan på nesten 6000 meter. Det blir stas!!



Jeg skal til Norge!
25.juni til 8.juli er det Norgetur på meg og gjengen du ser på bildet under. Gutta skal være med på Plussbankcup i Kristiansand, og jeg er med som tolk og reiseleder. Det blir en spennende reise og forhåpentligvis masse gode minner gjengen fra slummen kan sitte igjen med etterpå.

I forbindelse med turen får jeg også med meg Skjærgårdsfestivalen, noe jeg er veldig fornøyd med!



Har du spørsmål om hva som helst, eller bare vil si hei, er du hjertelig velkommen til å enten legge igjen en kommentar her på bloggen, eller å sende meg en mail på eirik@misionalianza.org. Det er jo veldig gøy for meg og å få oppdateringer på livet hjemme!

1 kommentar:

  1. Hei Eirik :) Jeg tar oppfordringen om aa si hei. Saa flink du er til aa blogge! Det maa jeg si. Og saa koselig bilde av deg og meg paa fotballkampen :)

    SvarSlett