søndag 4. januar 2009

Nyttaar og annet snacks

Nyttaarsfeiring




Jeg feiret det nye aaret sammen med en god gjeng nordmenn jeg skal jobbe sammen med her i Guayaquil. Vi spiste et deilig tapasmaaltid og sto paa taerne for aa proeve aa se noen av rakettene over muren rundt huset vi var i. Selv bidro vi med mer eller mindre fungerende stjerneskudd kjoept i et veikryss i Guayaquil - heftige saker!



Sol og badeliv





1.nyttaarsdag satte jeg kursen mot Montañita, en trivelig liten surfelandsby et par timer unna Guayaquil. Det er fint aa vaere paa tur alene for da er man noedt til aa vaere sosial, og det er jo den beste maaten aa laere et nytt spraak paa!




Jeg fikk tre deilige dager paa stranda og paa surfebrettet, det var godt med noen dager i dvalemodus etter aa ha holdt et heftig tempo hjemme de siste ukene for aa komme i maal med alt som maatte ordnes foer jeg skulle reise.




Ellers studeres det spansk til den store gullmedaljen. Jeg forsoeker aa jobbe med det noen timer om dagen, men i 33-35grader er det ikke alltid hodet henger helt med...men satser paa at kroppen tilpasser seg det nye klimaet om ikke saa altfor lenge!




I morgen starter jobben for fullt, morgendagen gaar med til aa reise rundt og besoeke de ulike prosjektene, dvs skoler, helsestasjon og fotballbaner, Centro creer (handicapsentre) og D-Miro som er mikrokredittarbeidet vi driver med her. Gleder meg til aa komme i gang med det jeg brenner for og er kommet hit for aa gjoere!



Har du 200,- aa avse i maaneden sier du?!?:)






Det skulle jo tross alt bare mangle mener naa jeg, men jeg har uansett et supert forslag til hva du kan bruke det paa!


og registrere deg som f.eks mikrokreditt-giver og bli fadder for en familie, eller du kan bli fastgiver til arbeidet! Det er ogsaa mulig aa gi enkeltgaver til arbeidet her. Jeg er her fordi jeg tror paa arbeidet og vet at pengene naar fram til de de er ment aa naa fram til.



Vaare "smaapenger" endrer liv her i slummen i Ecuador!

1 kommentar:

  1. Godt aa hore at du har planta begge beina godt fast paa surfebrette i Ecuador! Tommelen opp for sol og sommer;)

    Jeg og Kaspar skal definitivt prove aa faa svingt loypa innom deg i Ecuador, men her gaar det tia fortere enn vi tror! Med et land i maaneden, faar vi se hvor langt det rekker for hjemmreisedatoen melder seg. Lykke til videre imens.
    Blir spennede aa folge med paa bloggen.
    Snakkes!

    SvarSlett