mandag 18. mai 2009

17.mai-feiring i Guayaquil!


Å bo utenlands er ingen unnskyldning for å ikke skulle få feiret nasjonaldagen på en respektabel måte! Dagen startet med NRK nett-TV og opptak av Barnetoget, før det gikk slag i slag med frokost, 17.maitog, diverse tradisjonelle 17.maileker, dansing, og masse is og pølser. Bortsett fra at det var uvant tynt i rekkene i toget, var den gode 17.maifølelsen på plass hele dagen!
Jeg kjente at jeg savnet min kjære Rogalandsbunad, men det var kun fram til jeg tråkket ut døra og kjente 36 varme grader slå mot meg...

Volontør Erlings fellesdans lever videre selv om han er reist hjem. Det er noe så ulidelig vakkert med å se 30 ikke så veldig grasiøse nordmenn slå seg løs uten hemninger.
Sekkeløp i gymsalen i 36 grader, høy "pad"-faktor!
Flaggheis/ flaggsenk i mangel på flaggstang og nasjonalsang trygt ledet an av Garden gjennom Boomblasteren min.


Volontør Maria i dyp konsentrasjon og upåklagelig stil under potetløpet.


I mangel på eget korps ble det Gardemusikken på iPod, et fullgodt alternativ :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar