torsdag 5. februar 2009

Ut på tur!


Helg i Lima

Forrige helg ble tilbrakt i Lima i Peru. En fin by der jeg fikk en dag på familieferie med to norske familier, og søndagen som krampeturist alene der jeg rakk innom stort sett alt som er verdt å se i byen. Inn på museet, halvtimes guidet runde, hive seg i en taxi til neste museum - og sånn gikk dagen. All infoen fløt over i hverandre etterhvert, men jeg fikk ihvertfall sett mye gamle greier og krukker og sånn. Ikke at det beriket livet mitt så veldig men da har jeg i det minste vært innom topp 10 i Lima og.




Bilder fra vannparken i Lima



Konferanse i Bolivia


Hele forrige uke ble tilbrakt i dengue-mekkaet i bushen rundt Santa Cruz i Bolivia. Vi bodde på et veldig fint sted midt i ingenting, og hadde en spennende, interessant og avslappende uke.
Så venter jeg i spenning på om dengue-feberen slår ut, foreløpig har kun en av oss fått det påvist etter hjemkomst...



Høye ambisjoner



Cotopaxi



Jeg trives godt her i byen med alt det den har å tilby, men trekkes også mot litt mer fysisk utfordrende aktiviteter. Leker med tanken på å sykle Dødsveien i Bolivia motsatt vei i løpet av våren en gang, kommer sannsynligvis til å bli tatt av høydesyke men det er verdt et forsøk! Ellers har jeg konkrete planer om å bestige Cotopaxi - verdens høyeste aktive vulkan på 5 897 meter. Det er stas å nå topper, og ikke minst deilig å få snø under beina et par dager - en god avveksling til Guayaquils stekende sol og 35++ grader.

Ellers kommer spansken seg stadig, selv om det fortsatt er frustrerende når ordforrådet kommer til kort og man ikke får satt ord på det man tenker. Men det går framover, og glir merkbart bedre og bedre.
Jeg savner venner og familie hjemme, men kjenner virkelig at jeg er på riktig sted nå og er veldig innstilt på å gjøre en god jobb og komme hjem til Norge etterhvert med masse god erfaring, sterke opplevelser, og også en kraftig forsterket trang til å reise ut igjen så kjapt som mulig:)
Les mer om arbeidet i Ecuador på http://www.lamitad.no/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar